Aktiviteter våren 2024

Aktiviteter Naturskyddsföreningen Gislaved & Gnosjö – Våren 2024

Onsdag 05/06
Naturnatta
Vi tillbringar sommarnatten i Store Mosse nationalpark med att invänta gryningen och uppleva den uppvaknande naturen. Samling vid Gnosjö station kl 22:10 eller vid Lövö kl 23:00.
Medtag fika

Torsdag 13/06
Kommunens miljöarbete
Glashuset Gislaved kl 18.00
Bengt-göran Ericsson utvecklingsledare på samhällsutvecklingsförvaltningen kommer att berätta om kommunens miljöarbete och tillståndet i miljön i kommunen. Samt hur Naturskyddsföreningen kan bli en del i detta.

Söndag 16/06
De vilda blommornas dag
Samling Gislaveds station kl 09.45
Samåkning från Gislaveds station ut till Ettö naturreservat utanför Hestra för en blomstervandring. Pricka av de blommor du hittar. Medtag egen fika för fikapaus under vandringen.

Söndag 16/06
Linnéajakt
med Gnosjö naturskyddsförening.
Vi beger oss till en bra lokal för att se linnéor. Information om tid och plats för samling kommer att meddelas på vår hemsida och facebook. (Gnosjös sidor)

Söndag 30/06
Besök hos biodlarföreningen
Samling vid Gnosjö station kl 17:30
Jirkka Fors och biodlarföreningen lär oss mer om bin och biodling. Tänk på att använda kläder som minskar risken för bistick, exempelvis regnkläder

Lördag 13/07
Sommarvandring och besök på bondgård
Vandring tvärs över Anderstorp Stormosse med efterföljande besök på lokala bondgården där ägaren visar gården och berättar som dit småskaliga jordbruk och utmaningarna småskaliga gårdar står inför.
Samlingsplats och mer info kommer att läggas ut på vår hemsida när det närmar sig.